STRUČNJAK SAVJETUJE Zimske gume zamijenite ljetnima najkasnije do 15. svibnja, zbog sigurnosti i moguće kazne

Autoservis.hr

Važno je zimske gume zamijeniti ljetnima, jer na višim temperaturama bolje prianjaju, otežavaju zanošenje, skraćuju zaustavni put i otpornije su na trošenje

15. travnja prestala je obveza korištenja zimskih guma, pa je vrijeme da se zamijene ljetnima. To je važno, jer  zimske gume s mekšom smjesom i zimskim uvjetima prilagođenoj strukturi gazne plohe na povišenim temperaturama lošije prianjaju i brže se troše. Automobil sa zimskim gumama na visokim temperaturama se lakše zanosi, ima duži zaustavni put, a gume se brže troše te se istodobno povećava potrošnja goriva. Ali problem nije u prijelaznom razdoblju, od sredine travnja do sredine svibnja.

Još ima vremena za izmjenu i početkom svibnja se smanjuju gužve u gumarskim servisima, koje su najveće u danima iza 15. travnja. Stoga je preporučljivo to napraviti u sljedeća dva tjedna, kako ne bi automobilom sa zimskim gumama došli u uvjete velikih vrućina, kad se ugrožava sigurnost i ubrzava habanje gume (što je loše za njihovu sljedeću zimsku sezonu). No, treba voditi računa da je vožnja sa zimskim gumama iza 15. svibnja kažnjiva u zemljama Europske unije, posebice Italiji.

Dakle,  sljedećih dana, otiđite kod kvalitetnog vulkanizera i zimske gume zamijenite ljetnima. Pritom ih je obvezno balansirati, a preporučljivo je pri izmjeni izmijeniti ventile te provjeriti i po potrebi podesiti geometriju kotača. Većina za zimske i ljetne gume koriste iste naplatke, odnosno svake sezone mijenjaju gume na istim naplacima. Pri izmjeni guma preporučljivo je provjeriti stanje gazne plohe skinutih guma, bez obzira mijenjate li ih na istim ili posebnim naplacima (cijele kotače). Naime, trošenje gume ukazuje na podešenost geometrije kotača i ispravnost tlaka u gumama.

• pojačano trošenje oba ruba gume ukazuje na vožnju s preniskim tlakom
• neravnomjerno trošenje sredine gume nastaje zbog vožnje s previsokim tlakom
• pojačano trošenje jednog ruba (vanjskog ili unutrašnjeg) na obje gume ukazuje na pogrešan bočni nagib kotača
• ako se jedan prednji kotač troši s vanjske, a drugi s unutrašnje strane, uzrok je u pogrešno podešenoj usmjerenosti
• pojačano trošenje vanjskog ruba jednog ili oba prednja kotača ukazuje na grešku u ovjesu
• nepravilno trošenje po obodu posljedica je loše uravnoteženih guma

Pri izmjeni zimskih guma ljetnima preporučljivo je ugraditi nove ventile. Foto: Autoportal.hr

Ako uočite takve nepravilnosti, podešavanje geometrije kotača je obvezno, a prije toga treba provjeriti stanje vitalnih dijelova podvozja (kuglastih zglobova, spona, gumenih oslonaca…) te sve dovesti u red prije podešavanja geometrije kotača (ne poslije!). Pri kupnji guma većina kupaca traži što novije gume, jer su uvjereni da je to kvarljiva roba. S druge strane, prodavači ih uvjeravaju da se guma stara do pet godina smatra novom…

Skinute zimske gume najbolje je ostaviti na čuvanju kod vulkanizera, koji ima odgovarajuće skladište, odnosno ‘hotel za gume’. Ako ih sami skladištite, to treba biti na suhom mjestu, zaštićenom od visokih i niskih temperatura. Pritom se pridržavajte sljedećih pravila:

Ako gume nisu postavljene na naplatke, nemojte ih slagati jednu na drugu, niti vješati. Čuvajte ih uspravno. Foto: Michelin

Oni koji imaju posebne naplatke za zimske i ljetne gume mijenjaju čitave kotače, što mogu i sami napraviti, premda je preporučljivo kod vulkanizera

Ako su zimske gume montirane na naplatke, čuvajte ih uspravno, objesite ih ili složite položeno (najviše dvije po dvije). Foto: Michelin

Keep Up to Date with the Most Important News

By pressing the Subscribe button, you confirm that you have read and are agreeing to our Privacy Policy and Terms of Use