DOBRO JE ZNATI Zašto je održavanje dizelskih motora (znatno) skuplje nego benzinskih?

Dive into VR wonders, exploring realms where reality and imagination intertwine. Thrills await in the virtual universe.
Pixabay, Autoservis.hr

Dizelski motor ima turbopunjač, visokotlačnu pumpu goriva, zahtjevne brizgaljke i zamašnjak podijeljene mase, a izmjena svakog od tih sklopova stoji 1000 do 2000 eura

Dizelski motori se od 2008., kad je prestala proizvodnja Volkswagenovog usisnog dizelaša s direktnim ubrizgavanjem 2.0 SDI, proizvode se isključivo s turbopunjačem, koji se može pokvariti, otkazati i treba ga servisirati (ono čega nema ne može se pokvariti i ne treba servisirati). Usto imaju visokotlačnu pumpu goriva, zahtjevne brizgaljke i zamašnjak podijeljene mase.

Svaka od te četiri stavke (turbopunjač, visokotlačna pumpa goriva, brizgaljke, zamašnjak podijeljene mase) stoji od 1000 do 2000 eura, ovisno je li riječ o originalnim ili zamjenskim dijelovima. Prilikom servisiranja dizelski motori trebaju mijenjati i filtar goriva, čija je cijena od 40 do 100 eura, a skuplje su i ostale stavke.

Zbog toga je redovito održavanje dizelskih motora 50 do 100 posto skuplje nego benzinskih, a razlika u ozbiljnijim zahvatima može biti i veća. Usto, dizelski automobili na tržištu rabljenih imaju u prosjeku dvostruko veću kilometražu, što dodatno povećava rizik izdvajanja za održavanje.

Dizelski motori to kompenziraju nižim troškovima za gorivo, pa isplativost ovisi i o prijeđenoj kilometraži. O tome treba voditi računa prilikom odabira automobila, bilo da kupujete novi ili rabljeni.

Pitanja koja traže odgovor (1): Zašto su automobili s prednjim pogonom stabilniji nego sa stražnjim?

Pitanja koja traže odgovor (2): Zašto su dizelaši štedljiviji od benzinaca?