Citroën će proširiti opozive svojih modela Citroën C3 i DS3 na ostatak Europe zbog neispravnih zračnih jastuka Takata, uključeno je 869.000 vozila proizvedenih od 2009. do 2019.
Izvor: The Brussels Times
Nakon južne Europe i dijelova Francuske, kampanja opoziva proširit će se na sjevernu Francusku, Njemačku, Austriju, Mađarsku, Moldaviju, Švicarsku, Ukrajinu i Irsku, a u nadolazećim tjednima dosegnut će i druge europske zemlje, utječući na preko 869.000 vozila, od kojih se 400.000 nalazi u Francuskoj, navela je grupa u priopćenju za javnost.
Za razliku od prve kampanje, Stellantis neće zahtijevati od vlasnika da prestanu voziti vozila dok se ne poprave.
„Stellantis je pomno pratio status vozila C3 i DS3 (proizvedenih između 2009. i 2019.) s Takata zračnim jastucima. Na temelju terenskih ispitivanja i analize uzoraka, trenutačno dostupni podaci ukazuju na znatno nižu razinu rizika u usporedbi s južnom regijom. Zbog toga se radi o standardnoj kampanji, a ne o kampanji s zaustavljanjem i vožnjom“, objasnio je proizvođač.
Prvi val ove nove kampanje, koja će trajati do lipnja, pokrenut je pismima poslanim od ponedjeljka, 20. siječnja, a koja su se prvo obraćala vlasnicima vozila iz 2009. i 2010. godine.
„Stellantis daje prioritet starijim vozilima u sjevernoj regiji jer dostupni podaci pokazuju da se tim vozilima prvo treba pozabaviti zbog ponašanja kemijskih komponenti tijekom vremena“, objasnio je Stellantis.
Kvare li se zračni jastuci? Neće vam se svidjeti ovaj odgovor…
Ovo postupno povlačenje “uzet će u obzir dostupnost dijelova i kapacitet mreže za obavljanje popravka”.
“Imat ćemo broj proizvedenih dijelova za svako lansiranje u valu, što će omogućiti brz odgovor našim kupcima”, uvjeravao je Stellantis.
Odluka o početku povlačenja u južnoj Francuskoj i Europi donesena je na temelju dugoročnih kriterija temperature i vlažnosti, dvaju čimbenika koji oštećuju ove zračne jastuke, napomenula je grupa.
Stellantis je već popravio automobile “preko 94% registriranih kupaca u južnoj Europi”.
Oko 11:50, dionice Stellantisa pale su za 1,40% u Parizu, na 12,66 eura. Takata zračni jastuci sada bankrotiranog japanskog proizvođača potresaju automobilski sektor od 2014. godine, uzrokujući nekoliko smrtnih slučajeva izbacujući opasne dijelove u lice vozača zbog plina koji slabo stari u vrućim i vlažnim klimama.
Volkswagen, Nissan i Toyota također su nedavno pokrenuli opsežna povlačenja Takata zračnih jastuka bez poticanja vozača da prestanu voziti. BMW je ovog ljeta opozvao preko 1,7 milijuna vozila u Sjedinjenim Državama i Kini zbog istog problema.
Zašto se zračni jastuk ne otvara u svakom sudaru?