SAVJET STRUČNJAKA Pri zaustavljanju automobila s automatskim mjenjačem mnogi rade OVU grešku, štetnu za mjenjač


Nakon potpunog zaustavljanja automobila ručicu automatskog mjenjača treba iz položaja  D prebaciti u N, potom aktivirati parkirnu kočnicu (mehaničku ili električnu) i tek tada ručicu mjenjača prebaciti u P

Mnogi vozači automobila s automatskim mjenjačem pri zaustavljanju automobila ručicu automatskog mjenjača iz položaja D (vožnja) odmah prebacuju u P (parkiranje) i time efektivno statički koče automobil. Potom neki ni ne aktiviraju parkirnu kočnicu (mehaničku, odnosno električnu). To je pogrešno, jer se pritom povećava opterećenje mehanizma automatskog mjenjača, a pri uključivanju brave nastaje lokalni udar, što smanjuje pouzdanost i skraćuje vijek mjenjača.

Posebice je štetno ako se pri zaustavljanju automobila ručicu mjenjača iz položaja D prebaci u položaj P dok se automobil nije potpuno zaustavio, odnosno umirio na parkirnom mjestu. To može izazvati oštećenje mehanizma blokade i poremetiti rad automatskog mjenjača. Stoga je pri zaustavljanju automobila s automatskim mjenjačem nužan sljedeći redoslijed postupanja:

1. Nožnom kočnicom automobil treba potpuno zaustaviti.

2. Ručicu automatskog mjenjača iz D prebaciti u N (prazan hod).

3. Povući ručicu ručne kočnice ili aktivirati električnu parkirnu kočnicu.

4. Ručicu automatskog mjenjača iz položaja N prebaciti u P.

VAŽNO: Pri zaustavljanju uvijek, bez iznimke (!) treba, navedenim redoslijedom, aktivirati kočenje parkirnom kočnicom i mjenjačem, a ne samo jednim ili drugim.

Keep Up to Date with the Most Important News

By pressing the Subscribe button, you confirm that you have read and are agreeing to our Privacy Policy and Terms of Use