Tekućine u automobilu koje život znače, ovo trebate znati

Porsche Croatia

Redovitom izmjenom tekućina u sustavima za hlađenje i kočenje te ulja u mjenjaču i hidrauličkom mehanizmu upravljača bitno se produžava njihov vijek i poboljšava funkcioniranje

U posljednja dva desetljeća bitno su se produljili servisni intervali, što je dobro došlo onima koji zanemaruju održavanje. Interval izmjena ulja produljio se na 20.000 pa čak i 30.000 kilometara. Bez obzira na to, u više smo navrata savjetovali da se na pola servisnog intervala izmijeni motorno ulje, s uljnim filtrom. Takvo se ulaganje višestruko isplati, jer izlijevanjem ulja iz motora izlaze nakupljene nečistoće.

Na pola intervala, i kod motora koji troše zanemarivo ulja, potrebno je dolijevanje. Zbog toga je dobro na pola intervala izmijeniti motorno ulje, nego uliti (primjerice) pola litre ulja u već djelomice potrošeno ulje. Motor će vam se odužiti duljim vijekom, a time se istodobno poboljšava rad i povećava pouzdanost motora. Također, ne treba štedjeti na ulju i uvijek je preporučljivo koristiti najkvalitetnije ulje, bez obzira na to što je i nešto skuplje.

Ulaganje u raniju izmjenu ulja i hidrauličkih tekućina, povećava se pouzdanost i trajnost automobila. Foto: Porsche Croatia

Kod novijih automobila više često nije predviđena izmjena ulja u mjenjaču, odnosno mnogi to više ne rade. To ipak nije preporučljivo, jer se s vremenom u ulju za mjenjač nakupi metalna strugotina, dijelovi metala, prljavština i vlaga. Sve to potom dospijeva među zupčanike i visoko opterećene ležajeve te povećava njihovo trošenje. Svakako je dobro, radi poboljšanja funkcionalnosti ulje u mjenjaču najkasnije nakon 80.000 km.

Isto vrijedi i za hidrauličku tekućinu (ulje) u servouređaju upravljača. Naime, hidraulička pumpa, a i servomehanizam s hidrauličkim cilindrom te sklop zupčaste letve i zupčanika upravljača također su skloni trošenju, a svi produkti trošenja potom dospijevaju u hidrauličko ulje, koje cirkulira cijelim sustavom i izaziva trošenje. Zbog toga je i to ulje preporučljivo izmijeniti najkasnije nakon 50.000 km. To je jamstvo da će servouređaj dugo trajati te da neće trebati nikakvi zahvati u cijelom vijeku automobila.

Ne smije se zanemariti ni tekućina za hlađenje. Nakon tri godine treba je izmijeniti i time se poboljšava zaštita od smrzavanja, nego i povećati trajnost pumpe rashladne tekućine i gumenih crijeva te smanjiti stvaranje naslada na unutrašnjim dijelovima motora i hladnjaku.

Izmijenite tekućinu za kočnice
Mnogi zanemaruju izmjenu tekućine za kočnice, koja je sklona upijanju vlage (0,5 posto godišnje), pa nagriza unutrašnjost kočnog cilindra i može dovesti do opasnog ‘parnog čepa’ – propadanja kočnica. Tekućina s vremenom nakupi i prljavštine te je preporučljivo izmijeniti nakon najkasnije tri godine. Time se povećava pouzdanost i trajnost kočnica. Naime, vlaga u kočnom sustavu povećava nagrizanjenje metalnih dijelova, koji potom oštećuju gumene dijelove. Redovitom izmjenom bitno se povećava pouzdanost i trajnost sustava.

Keep Up to Date with the Most Important News

By pressing the Subscribe button, you confirm that you have read and are agreeing to our Privacy Policy and Terms of Use