STRUČNJAK SAVJETUJE Ako se upali lampica ulja, odmah zaustavite vozilo i ugasite motor. Ovo trebate napraviti

Stiv Cinik, YouTube

Mogući uzroci: manjak ulja, istrošenje (pohabanost) motora, kvar uljne pumpe i začepljenje u sustavu podmazivanja. Ako problem ne riješite dolijevanjem ulja, ugasite motor, a automobil odšlepajte u servis

Podmazivanje je krvotok motora te je paljenje signalne lampice, koja upozorava na prenizak tlak ulja u sustavu, ozbiljan znak, zbog kojeg treba odmah zaustaviti i parkirati automobil te ugasiti motor. I najkraća vožnja s preniskim tlakom ulja u sustavu podmazivanja je opasna, jer se povećava habanje vitalnih dijelova motora (ležajeva radilice (temeljnih i letećih), klipnih prstenova i cilindara te osovinica i ležajeva u klipovima.

To je, nažalost česta posljedica tehnologije ‘mokrog zupčastog remena’, 1.0 EcoBoost, koncerna Ford i brojnih 1.2 PureTech koncerna Stellantis. Ako vozite jedan od automobila s tim motorima, velika je vjerojatnost da su se čestice materijala remena, koje otpadaju u uljnu kupku, uslijed degradacije i abrazije zupčastog remena, nakupile na ulaznom situ u sustav za podmazivanje i uljnim kanalima. To blokira cirkulaciju te kritični dijelovi motora ostaju bez podmazivanja, što ubrzava habanje i uništenje motora.

Ako nemate takav motor najprije  treba provjeriti razinu motornog ulja, jer je manjak ulja, kad je razina ispod donje crtice (min) na mjernoj šipki najčešći uzrok problema. Ulje tada treba doliti do gornje razine (max), pričem treba nabaviti i donijeti ulje, a ne voziti automobilom kojem se upalila lampica ulja, do prve pumpe ili prodavaonice autodijelova. Zbog toga je preporučljivo u prtljažniku  imati  litru odgovarajućeg motornog ulja za slučaj nužnog dolijevanja. Ako motornog ulja manjka, a nemate ulja za dolijevanja, odnosno ne možete ga nabaviti – pozovite službu pomoći.

A ako se nakon nužnog dolijevanja motornog ulja (imate ga na raspolaganju) ponovno upali signalna lampica, odmah ugasite motor i pozovite službu pomoći, koja automobil treba odvesti u servis. Dakle, ne smijete nastaviti s radom motora i vožnjom ako se lampica ulja ponovno upali (signalizira da u sustavu podmazivanja nije odgovarajući tlak). Problem može biti u istrošenju motora, kvaru uljne pumpe, blokiranosti uljnih kanala i filtara… Nastavak rada motora i vožnje s upaljenom lampicom ulja povećao bi problem i habanje motora te mogao izazvati njegovo uništenje.

Keep Up to Date with the Most Important News

By pressing the Subscribe button, you confirm that you have read and are agreeing to our Privacy Policy and Terms of Use