SAVJET STRUČNJAKA Na svakom većem servisu provjerite zupčasti remen i po potrebi izmijenite ga prije roka!

Stiv Cinik, Autoservis.hr

Kad zupčasti remen pukne, nastaje havariju motora, ali to se ne događa se iznenada, jer se prethodno pokažu pukotine i oštećenja, odnosno zamašćenja remena, što treba otkriti na vrijeme

Dobro je poznato da u slučaju pucanja zupčastog remena dolazi do velikog oštećenja motora, jer se sudare klipovi i ventili. Tada dolazi do deformacije ventila, oštećenja vodilica i klipova, a u težem slučaju bregastog vratila i glave motora. Zbog toga je propisan interval izmjene zupčastog remena 100.000 km do 240.000 km, kod nekih modela i više (uz redovite preglede).

No, zupčasti remen treba provjeravati na svakom većem servisu, jer se prije pucanja, u pravilu javljaju pukotine. Problem može biti i u zamašćenju, uslijed propuštanja ulja na semerinzima radilice ili bregastih vratila. Tada se smanjuje korisno trenje između zupčastog remena i remenica te može doći do preskakanja remena, koje također izaziva havariju motora (sudaranje klipova i ventila).

Foto: Autoportal.hr

Stanje zupčastog remena provjerava se skidanjem zaštitnog poklopca, segment po segment, uz blago uvijanje remena rukom (tada se lakše uočavaju pukotine). Mjenjač treba ubaciti u najviši stupanj te se guranje auta lagano okreće radilica, odnosno pomiče remen. Tako ga je moguće pregledati u cijelom opsegu.

Ako uočite pukotine ili oštećenja, izmijenite ga odmah, bez obzira u kojem ste dijelu intervala izmjene zupčastog remena. Prilikom izmjene treba izmijeniti napinjače i vodilice te pumpu rashladne tekućine, ako se pokreće zupčastim remenom. Zupčasti remen treba pregledati po cijelom obodu, s vanjske i unutrašnje strane, posebice u području bokova, gdje su koncentracije naprezanja, izazvane pukotinama i oštećenjima, najopasnije.

Originalni zupčasti remen ima veći resurs od zamjenskog, jer je napravljen po višim tehnološkim standardima. Zbog toga mu je trajnost 30 posto veća nego kod zamjenskog, čak i ako je od istog proizvođača. Foto: Autoportal.hr
Pri izmjeni zupčastog remena obvezno treba zamijeniti cijeli servisni set: zupčasti remen, napinjač i prateći valjak, a ako zupčasti remen pokreće pumpu rashladne tekućine, treba izmijeniti i nju. Foto: Autoportal.hr

Keep Up to Date with the Most Important News

By pressing the Subscribe button, you confirm that you have read and are agreeing to our Privacy Policy and Terms of Use