Zbog degradacije i pucanja zupčastog remena natopljenog u motorno ulje može nastati havarija, a čestice gume koje uslijed trošenja i erozije remena ulaze u ulje pogoršavaju podmazivanje te povećavaju habanje, smanjuju pouzdanost i skraćuju vijek motora. Posebice je ugrožen 1.2 PureTech
Na automobilsko tržište 2007. su počeli stizati motori sa zupčastim remenom u motornom ulju, a najpoznatiji je 3-cilindarski Fordov 1.0 EcoBoost i PSA-ov 1.2 PureTech. Ta koncepcija smanjuje mehaničke otpore u remenu za oko 1 posto, što za toliko smanjuje potrošnju goriva (ušteda desetak eura godišnje) i emisiju štetnih plinova. Slično, zanemarivo smanjuje se i razina buke. No, ubrzo se pokazala tamna strana te tehnologije, u usporedbi s klasičnom. Zupčasti remen u ulju ubrzano se degradira i može doći do prijevremenog pucanja, što izaziva havariju motora. No još je veći problem što mrvice gume, odnosno polimera, blokiraju ulaz u uljnu pumpu i uljne kanale u motoru.
To nužno dovodi do ubrzanog trošenja motora i najvećeg udjela havarija motora u korištenju na tržištu, u novijoj povijesti. Problem se povećava ako se motorno ulje ne mijenja redovito, pogotovo kod motora sa sustavom Start-Stop, kod kojeg dolazi do povećanog ubrizgavanja benzina pri slijednom paljenju u gradskoj vožnji, koje potom kontaminira motorno ulje. Takvo motorno ulje ubrzano razgrađuje i degradira zupčasti remen, s dugoročno štetnim i često katastrofalnim posljedicama na motor. Kod motora 1.2 PureTech problemi su naglašeni istodobnom povećanom potrošnjom ulja te problemima s pucanjem svjećica, što je povezano i s povećanim zagrijavanjem motora, što je posljedica loše konstrukcije i posljedične vožnje s manjkom ulja. Zbog toga su te motore posprdno počeli nazivati 1.2 PureShit.

Tehnologija ‘mokrog zupčastog remena’ (Wet-Timing-Belt), s dva zupčasta remena (većim gornjim za pogon bregastih vratila i manjim donjim za pogon uljne pumpe) posebice lošom pokazala se u seriji benzinskih i turbobenzinskih motora 1.2 PureTech, izvorno PSA-ove koncepcije, koju je nažalost preuzeo koncern Stellantis. Zbog beznačajne uštede na gorivu (desetak eura godišnje) te zanemarivih benefita u ekologiji i smanjenju buke, stvoreni su veliki i skupi problemi za vlasnike automobila u koje su ugrađivani ti motori:
Peugeot: 108, 208, 2008, 301, 308 II, 408 II, 3008, 5008, Rifter
Citroën: Berlingo III, C1 II, C3 III, C3/C4/C5 Aircross, C3-XR, C4 Cactus, C4 Picasso
Toyota: ProAce City, Aygo
DS: DS3, DS3 Crossback, DS4, DS7 Crossback
Koliko su problemi s tim motorima eskalirali pokazuje činjenica da je francuska vlada, kao glavni ulagač u koncern, tužila Stellantis. Rekonstrukciju tog motora preuzeo je najuspješnija tvrtka iz koncerna, Fiat, kako bi omogućila da se taj motor potom ugrađuje u modele Fiat, Alfa Romeo, Jeep i Lancia. U novim serijama motora 1.2 PureTech, od kraja 2024., konačno je izbačena tehnologija ‘mokrog zupčastog remena’ te su ugrađena dva lanca (gornji veći za pogon bregastih vratila i donji manji za pogon uljne pumpe). Napravljena su i dodatna poboljšanja te su novi motori 1.2 PureTech u redu. No, problem je ostao u postojećim modelima opremljenim benzinskim i turbobenzinskim motorom 1.2 PureTech. Što s njima?
Generalno su sljedeće preporuke, koje vrijede za vlasnike automobila s tim motorima:
– redovito kontrolirati razinu motornog ulja i po potrebi ga dolijevati
– interval izmjene ulja skratiti na 10.000 km, najviše na 12.000 km
– interval izmjene zupčastog remena skratiti na 80.000 km
– kontrolirati debljinu zupčastog remena (koja pokazuje intenzitet bubrenja i degradacije remena). Ako se povećala, odmah izmijeniti set zupčastog remena te očistiti karter i sito na ulasku u uljnu pumpu

Za potencijalne buduće vlasnike tih motore vrijede druga pravila:
– izbjegavajte kupnju takvih rabljenih automobila, jer se izlažete potencijalnim velikim problemima s pouzdanošću motora i troškovima održavanja i servisiranja
– ako kupujete novi model kod kojeg je ugrađen, provjerite kod prodavača, a i provjerite otvaranjem čepa za ulje (potom se vidi je li ugrađen zupčasti remen ili lanac), odnosno tražite da vam to, eksplicitno navedu u kupoprodajnom ugovoru. Naime, još u ovoj godini postoji vjerojatnost da u prodaju novih automobila zaostanu neki motori stare tehnologije